2011. január 24., hétfő

HOLLÓS ILONA

hollós ilona

Az 1950-es években volt nagy sláger ez a dal Hollós Ilona előadásában.Zenéjét szerezte De Fries Károly,szövegét írta Szécsén Mihály.A dal eredeti szövegében két versszak is szerepel amely az énekesnő előadásából kimaradt.Ebből kiderül,hogy a szövegíró tabáni nosztalgia-dalnak szánta versét, az ötvenes években azonban más idők jártak, a tabáni (ál)roman-tikának nem volt értéke.A hiányzó szöveget subi-dubi-szerű dünnyögésekkel pótolták.

Szécsén Mihály(1897-1968) egyébkéntjó nevű szövegíró,sportújságíróként kezdte,később humoreszkeket írt,prózai és zenés vígjátékokat,film-forgatókönyvet(120-as tempó)

Ime az eredeti szöveg:



1. A vén Tabánban még a múlt dalol,a múlt és a csend.

És esténként a régi fák alól szerelmes dal zeng.

Leánder nyílik minden udvaron, s oly kék fönt az ég!
Kis csipkefüggöny minden ablakon és nagy békesség,
S az ódon szobákból egy dal száll feléd:


Hófehér gyöngyvirág áruld el nekem,
Hol az én kedvesem, hol a szerelmesem?
Hófehér gyöngyvirág, te megmondhatnád tán,
Akit várok az gondol-e rám?
Az én szívem, édes angyalom
és az ablakom nyitva áll!
A csók dalol forró ajkamon,s könnyes kis dalom messze száll!...
Hófehér gyöngyvirág áruld el nekem,
Hol az én kedvesem, hol a szerelmesem?
Hófehér gyöngyvirág, a szívem rá vár!

Mondd meg, mért nem jön értem el már?

2. A háztetőkre vén platán hajol, és muskátli int,
A férfi még a nőnek udvarol és megnősül mind.
Romantikát lehel az esti szél, s a szív felvidul!
A lány ott még álomvilágban él, és még elpirul,
S egy kis dalt, ha játszik, az arca kigyúl!


Hófehér gyöngyvirág áruld el nekem...

HÓFEHÉR GYÖNGYVIRÁG,ÁRULD EL NEKEM.....
kassius

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése